söndag 23 november 2008

Trefvlig kristen ungdom

Ända sedan jag såg bröderna Herrey skaka loss i Melodifestivalen 1984 har jag tyckt att mormoner verkar så treeeeeevliga. Myten späddes dessutom på av tv-serien Big Love.

Sedan vi fick vårt tredje barn brukar jag ibland roa mig med att säga till folk som svar när de påpekar att "oj det var många barn på kort tid" - "Ja, vi är mormoner". Oerhört kul att se dem kippa efter andan ett par sekunder innan man avslöjar sanningen.

Nu har vi flera gånger det senaste året, senast igår, fått besök av dörrknackande missionärer från mormonkyrkan. Nu undrar jag - har detta ett samband?

Hur som helst ser de treeevliga ut. Nästa gång kanske jag ska bjuda in dem på en kopp kaffe, hehe.

Och vi tar väl ännu ett litet Herreysklipp på det, tycker ni inte?

Inga kommentarer: